FANDOM

Albino - rasa koni gorącokrwistych, wyróżniające się białym, lekko żółtym umaszczeniem.
Albino-0

Wygląd Edytuj

Rasa ta nie jest zupełnie jednolita. Głowa sucha, średniej wielkości, oczy niebieskie, jasnobrązowe lub rzadziej ciemnobrązowe, pysk jasny. Szyja dobrze zbudowana, łopatki strome, tułów zwięzły, krągły. Partia zadu silnie umięśniona. Ogon długi. Kopyta czasami słabszej jakości. Chód miękki, płaski. Konie nie mają genu warunkujące pigmentacje skóry i włosów. Pigment posiadają tylko w tęczówce oczu, co nie czyni je typowymi albinosami. Nie mają określonej wysokości w kłębie.

Maść cremello jest rozjaśnieniem maści kasztanowatej za pomocą dwóch kopii genu kremowego (aaeeCrCr). Cechą charakterystyczną jest różowa skóra i niebieskie oczy[3].

Maść biała jest uwarunkowana cechą dominant white, ale heterozygotyczną Ww. Takie konie mają śladowe ilości pigmentu w komórkach ciała. Cechą charakterystyczną najbardziej znanej wersji tej maści jest różowa skóra, biała sierść, grzywa i ogon i ciemne oczy(rzadko niebieskie). Źrebięta rodzą się białe, w przeciwieństwie do koni maści siwej[3].

U koni albino to jedynie typ, tylko Amerykanie uważają je za rasę zwaną american cream, której ojcem był ogier imieniem Old King, urodzony w 1906 roku, będący krzyżówką koni morgan i arabskich. Obecnie krzyżuje się konie quater horse i morgan, folbluty z końmi typu arabskiego.