FANDOM

Angloarab Shagya - Ogier Shagya przyjechał na Węgry w 1863 roku. Był wyższy od przeciętnych arabów więc uważano, że był arabem półkrwi

Angl

HistoriaEdytuj

Stadnina w Babolnej dysponowała 122 klaczami, jednak niewiele z nich było czystej krwi arabskiej, toteż dzisiejsze potomstwo założycieli rasy nie zalicza się do koni pełnej krwi. Z powodu wieloletniej tureckiej okupacji Europy Południowo-Wschodniej w monarchii austro-węgierskiej znalazło się sporo koni zdradzających silne wpływy arabskie, toteż posłużyły one do wzbogacenie hodowli w Babolnej i innych stadninach. Przy tworzeniu nowej rasy wykorzystane także pełną krew angielską, a także konie lipicańskie, bardzo cenione na dworze cesarskim.

Angl 2

CharakterEdytuj

Shagya jest żywym, radosnym koniem o wybitnym temperamencie. Szuka towarzystwa człowieka, lubi jego bliskość i hojnie wynagradza mu poświęcony czas. Inteligencją dorównuje czystej krwi arabowi. Nie kaprysi, nie wymaga szczególnych zabiegów pielęgnacyjnych, niemniej lubi zjeść nieco więcej lepiej niż arab.

Angl2

WyglądEdytuj

Po arabskich przodkach shagya odziedziczył szlachetny, orientalny pokrój, ale jest nieco większy i silniejszy od czystej krwi arabów, ma mocniejszy kościec i mięśnie. Ciało wpisuje się w format nieco wydłużonego prostokąta. Szyja jest łabędzia; łopatki strome; kłąb zarysowany wyraźniej niż u araba; grzbiet krótki, mocny o dobrze zaznaczonej linii, lekko wklęsły; zad krótki, lekko ścięty, bardziej zaokrąglony niż u araba. Maść głownie siwa, rzadziej kasztanowata, gniada, kara. Wzrost od 150 - 160 cm.