Fandom

Koniopedia

Barrel racing

114stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Desert-Valley-Barrel-Racing.jpg

Barrel racing - dyscyplina jeździecka w stylu western, w której koń i jeździec próbują w jak najkrótszym czasie ukończyć przejazd dookoła beczek. Barrel racing początkowo był rozgrywany w USA tylko przez kobiety. Obecnie jest to jedna z głównych dyscyplin szybkościowych na zawodach western'owych, rozgrywanych na całym świecie przez obie płcie. Konkurencja łączy w sobie wysportowanie konia i umiejętności jeźdźca w bezpiecznym i zakończonym sukcesem manewrowaniu między trzema beczkami (zazwyczaj około 200 litrowymi) rozmieszczonymi w trójkąt na środku areny.

W czasie zawodów, czas jest mierzony przy użyciu fotokomórki (urządzania używającego lasera do pomiaru czasu) lubstopera (na lokalnych i nieprofesjonalnych zawodach).

Barrel.jpg

Trasa barrel racing'u

Czas jest mierzony od momentu, gdy koń i jeździec miną linię startu, do momentu gdy schemat zostanie zakończony i koń z jeźdźcem miną końcową linię. Czas jeźdźca zależy od kilku czynników, takich jak kondycja fizyczna i psychiczna konia, umiejętności jeździeckie oraz typ podłoża (jakość, głębokość i zawartość piasku na arenie).

Więcej w Fandom

Losowa wiki