FANDOM

Clydesdale - to jedna z najpopularniejszych ras koni zimnokrwistych. Konie te są wizytówką piwa Budweiser w Szkocji.

Historia Edytuj

Rasa ta powstała w Szkocji (w okolicach doliny Clyde) przez krzyżowanie miejscowych klaczy jucznych z ciężkimi ogierami flamandzkimi. W ten sposób wykształciła się rasa koni nieco mniejszych niż Shire (szajry), ale bardziej żwawych. Zanim wyparły je maszyny, clydesdale były najbardziej posłusznymi końmi pociągowymi.

Wygląd Edytuj

Są jednymi z największych i najcięższych koni. Mają mocny, rozłupany zad, krótki i silny grzbiet, szeroki kark. Głowa jest elegancka i prosta, wysokonoszona. Umaszczenie zazwyczaj kasztanowate lub gniade z odmianami na głowie, nogach i brzuchu. U koni tej rasy występuje krowia postawa tylnych nóg (zbyt bliskie położenie się stawów skokowych), co u innych ras uważane jest za wadę.

Temperament Edytuj

To konie spokojne, posłuszne, silnie przywiązują się do swojego właściciela. Łatwe w obejściu.

Użytkowanie Edytuj

Wykorzystywane są jako zwierzęta juczne, do ciągnięcia powozów, wozów na wsi, obecnie nawet jak zwierzęta do lekkiej rekreacji.

Budweiser clydesdale horse by fairiegoodmother

Konie Clydesdale w dorożce Budwaiser'u