FANDOM

GalopEdytuj

Galop - chód trzytaktowy zwierząt koniowatych, szybki. W zależności od tego, która para kończyn wysuwa się

Tumblr mmtcexbCgt1ra1qhao1 400.gif

bardziej do przodu, galop moze być z prawej lub lewej nogi - z prawej: lewa tylna, równocześnie prawa tylna i lewa przednia, prawa przednia, a potem następuje faza lotu, czyli oderwanie się wszystkich kończyn od podłoża. Z lewej nogi: prawa tylna, równocześnie lewa tylna i prawa przednia, lewa przednia, po czym następuje faza lotu.

Galop na dobrą nogę oznacza wysunięcie się bardziej w przód nogi wewnętrznej, przedniej konia. Gdy zwierzę układa nogi na odwrót - mówimy o kontrgalopie. Wtedy ciężej jest utrzymać koniowi równowagę.
Konie-galop.gif

Galop

Jeden "skok" nazywa się z francuskiego foule.

Rodzaje galopuEdytuj

Galop roboczy
Koń jedzie w swoim naturalnym rytmie; rytmicznie i równomiernie. Tego rodzaju galopu najczęściej używa się w ujeżdżaniu, przy wykonywaniu ćwiczeń takich jak wolty, półwolty.

Galop pośredni
Kon bardziej pracuje mięśniami grzbietu oraz zwiększa się stopien uginania i prostowania tylnych kończyn. Tempo równomierne wynosi 340-350 m/min.

Galop zebrany
Zwolniony do minimum. Dzięki maksymalnemu podstawieniu zadu środek ciężkości przesuwa się do tyłu. Szyja jest wygięta, wysoko podniesiona, czoło pionowo. Galop zebrany wymaga od konia gibkości i dobrego wytrenowania. Chód ten bardzo obciąża stawy skokowe, nie należy go więc nadużywać. W ujeżdżeniu na czworoboku stosowany przy wykonywaniu np. półpiruetów i piruetów.

Galop wyciągnięty
Koń wydłuża nogi na tyle, na ile pozwala mu budowa jego ciała. Ruchy są bardziej wyciągnięte niż w galopie pośrednim. Tempo wynosi ok. 550 m/min.

Galop wyścigowy
Czyli inaczej cwał.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki