Fandom

Koniopedia

Haflinger

114stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Haflinger
Haflinger 1.jpg
Typ Kuc,rasa koni prymitywnych
Pochodzenie Góry Tyrol w Austri
Przeciętny wzrost 135-148 cm
Umaszczenie Kasztanowata z jasną grzywą i ogonem
Zastosowanie Ciągnięcie sań, powozów, bryczek, jazda wierzchem

Haflinger - rasa koni pierwotnych

Niektóre cechy współczesny haflinger zawdzięcza prymitywnemu tarpanowi leśnemu , jednym z jego przodków - przede wszystkim swoje znakomite przystosowanie do pracy w górach. Odchów młodych koni na alpejskich pastwiskach zapewnia prawidłowy rozwój zwierzat, kształtując także ich serce i płuca.

PochodzenieEdytuj

Zasadniczo haflinger jest efektem krzyżowania czterech ras koni: noryckiej, bośniackiej, huculskiej, czystej krwi arabskiej. Zalicza się go do koni typu jucznego.

UżytkownośćEdytuj

Charakteryzuje się dużą dzielnością w terenie górzystym, jednakże równie dobrze nadaje się do pracy pod siodłem.

Haflinger 3.jpg

Klacz ze źrebakiem

Wygląd, budowaEdytuj

Haflingery są najwyższymi kucami o mocno rozwiniętym tułowiu, suchych kończynach oraz rozłupanym zadzie. Przedstawiciele tej rasy stosunkowo późno dojrzewają (używa się ich do pracy w wieku 3,5 roku), są długowieczne i łagodne. Hodowla .Umaszczenie: kasztanowate, ciemnokasztanowate z konopiastą grzywą i ogonem (izabelowate, palomino).

DyscyplinaEdytuj

Haflingery wspaniale prezentują się w ujeżdżeniu. Na ich wspaniałej, bujnej, prawie białej grzywie, można tworzyć cuda !

Ta rasa koni, nadaje się również do skoków. No, nie czarujmy się nie skoczomy tyle co koń hanowerski, ale jak na kuce naprawdę, mają świetne wybicie !

Haflinger.jpg
8.jpg

Fryzura :)

Skoki na haflingerze.jpg

Więcej z Fandomu

Losowa wiki