FANDOM

Haflinger - rasa koni pierwotnych. Niektóre cechy współczesny haflinger zawdzięcza prymitywnemu tarpanowi leśnemu, jednym z jego przodków - przede wszystkim swoje znakomite przystosowanie do pracy w górach. Odchów młodych koni na alpejskich pastwiskach zapewnia prawidłowy rozwój zwierząt, kształtując także ich serce i płuca.

PochodzenieEdytuj

Zasadniczo haflinger jest efektem krzyżowania czterech ras koni: noryckiej, bośniackiej, huculskiej, czystej krwi arabskiej. Zalicza się go do koni typu jucznego.

UżytkowośćEdytuj

Charakteryzuje się dużą dzielnością w terenie górzystym, jednakże równie dobrze nadaje się do pracy pod siodłem.

Haflinger 3

Klacz ze źrebakiem

Wygląd, budowaEdytuj

Haflingery są najwyższymi kucami o mocno rozwiniętym tułowiu, suchych kończynach oraz rozłupanym zadzie. Przedstawiciele tej rasy stosunkowo późno dojrzewają (używa się ich do pracy w wieku 3,5 roku), są długowieczne i łagodne. Hodowla .Umaszczenie: kasztanowate, ciemnokasztanowate z konopiastą grzywą i ogonem (izabelowate, palomino).

DyscyplinaEdytuj

Haflingery wspaniale prezentują się w ujeżdżeniu. Na ich wspaniałej, bujnej, prawie białej grzywie, można tworzyć cuda!

Ta rasa koni nadaje się również do skoków. No, nie czarujmy się, nie skoczy tyle co koń hanowerski, ale jak na kuce naprawdę mają świetne wybicie!

Haflinger
8

Fryzura :)

Skoki na haflingerze