Fandom

Koniopedia

Kłusak francuski

114stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Kf.jpg
Kłusak francuski
Knja4mjkwotysodk3nzc5fklusak francuski klacz.jpg
Typ Koń gorącokrwisty
Pochodzenie Francja
Przeciętny wzrost ok. 165 cm
Umaszczenie Gniade, kasztanowate lub inne jeśli są jednolite
Zastosowanie Wyścigi kłusaków, skoki czasem rekreacja
Kłusak francuski - jest to jedna z wielu ras koni. To dosyć popularny gatunek.

WyglądEdytuj

Kłusak posiada dość ciężką, duża, pospolitą głowę, której nie można odmówić odrobiny atrakcyjności i szyję proporcjonalnej długości w stosunku do reszty ciała. Kłąb powinien być zaokrąglony grzbiet szeroki i mocny, zakończony niezwykle muskularnym zadem. Nogi są bardzo dobrze zbudowane, silnie umięśnione, o dobrej kości z płaskimi, szerokimi stawami oraz niezwykle twardymi kopytami. Kłusaki najczęściej spotykane są o umaszczeniu gniady lub kasztanowatym, choć są możliwe takze inne pod warunkiem, że są jednolite. Dochodzi do 165 cm wzrostu w kłębie.

Historia i pochodzenieEdytuj

Hodowla kłusaków francuskich rozpoczęła się w pierwszej połowie XIX wieku. Rasa ta powstała pierwotnie ze stada normańskiego, które zostało skrzyżowane z końmi pełnej krwi angielskiej, hunterami półkrwi, norfolk roadsterami oraz z pewną liczbą kłusaków standardbred. Pierwsi przedstawiciele rasy byli ciężsi, mniej szlachetni i przejawiali większe podobieństwo do swoich normandzkich przodków. Dopiero domieszki folbluta spowodowały uszlachetnienie.

Wczesny znaczący wpływ na rozwój kłusaka francuskiego wywarł ogier Young Rattler, urodziny 1811r., którego ojciec Rattler był Folblutem, a matka miała w swych żywach znaczny procent krwy norfloka roadstera. Jednak pięć znaczacych lini uzyskano dopiero dzięki wykorzystaniu do rozrodu pięciu ogierów - był to Conquereant, Lavater, Normand, Phaeton, Fuchsia.

Pierwsze wyścigi kłusaków francuskich odbyły się we Francji (w Cherbourgu) w latach 30 XIX wieku. Od czasu tych zawodów popularność tej rasy coraz bardziej rosła.

128253928 28.jpg

Wyścig kłusaków

CharakterEdytuj

Kłusak francuski jest wytrzymałym koniem. Koń przyjazny jest dla innych ludzi, a także koni nawet innych ras.

Więcej w Fandom

Losowa wiki