Fandom

Koniopedia

Kask jeździecki

114stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

10375490154ceed90f17e2e.jpg

Kask jeździecki

Kask jeździecki - rodzaj ochronnego nakrycia głowy, używanego przez jeźdźców. Dzięki odpowiedniej budowie chroni głowę oraz potylicę jeźdźca przed uszkodzeniami mechanicznymi (zranieniami, obtarciami i siniakami). Wyposażony w daszek osłania oczy przed promieniami słonecznymi, sprawiając że jazda jest dużo bardziej przyjemna.

Kask jeździecki posiada odpowiednie atesty bezpieczeństwa takie jak EN 1384.
Obecnie standardem jest aby kask posiadał 3 punktowe mocowanie oraz ochronę na potylicę.

Kaski jeździeckie z atestem wymagane są na zawodach (poza ujeżdżeniem).

Należy pamiętać, że po groźniejszym upadku, w którym mogła zostać naruszona struktura kasku, widoczne są jakiekolwiek pękniecia, obowiązkiem jeźdźca jest zakup nowego kasku, gdyż tamten nie jest w stanie chronić głowy tak jak powinien.

Dobór kaskuEdytuj

Kask bez regulacji.jpg

Kask bez możliwości regulacji

Każdy jeździec powinien miec dobrze dobrany kask. Początkujący, prawie zawsze używają tych "szkółkowych kasków. Najczęściej jednak są to toczki, które nie chronią głowy w ogóle.

Ważne jest, aby znać obwód swojej głowy. Dzięki temu będziemy wiedziec jaki rozmiar wybrać.

Czasami najlepiej zaufać osobom sprzedającym, jeżeli kupujemy go w sklepie stacjonarnym. Nie poleca się zakupowania kasków przez strony internetowe, gdyż później najczęściej okazuję się, iż kask nie leży jak powinien.

Kask nie powinien opadać nam na twarz. Najlepszym testem na to, czy kask jest dobrze dobrany, jest założenie kasku bez jego zapinania i potrząśnięcie głową w podobny sposób, jak stałoby się to na koniu, gdyby np. potknął się, czy pociągnął gwałtownie za wodze. Jezeli kask spadnie lub zsunie się na twarz, jest za duży. Nie należy używać zasady "zawsze przecież jest zapięcie". Zapiecie gwarantuje nam tylko, iż w razie upadku kask nie spadnie nam całkiem z głowy.

'Warto też pamiętać, żę po upadku kask/toczek będzie wkląśnięty. Należy wtedy go po prostu wyrzucić. Nie oznacza to, że kask/toczek nie spełnił swojej funkcji. Wręcz odwrotnie. Przyjął całą siłę upadku na siebie. Wyrzucamy i kupujemy nowy. '

Upadek..jpg

Upadek z konia.

Więcej w Fandom

Losowa wiki