FANDOM

Koń gorącokrwisty -
Berber.jpeg

Koń gorącokrwisty (berberyjski)

jest to najbardziej rozpowszechniony i najpopularniejszy ze wszystkich typ koni. Większość ras należących do tego typu hodowanych obecnie to konie półkrwi. Rasy koni nie są stałe i niezmienne - hodowcy cały czas zmieniają je zależnie od potrzeb lub panującej mody. Dzięki temu można zwiększyć liczebność osobników zagrożonych ras, używając w hodowli ras z nimi spokrewnionych. Do określonych celów mogą być wyhodowane także całkowicie nowe rasy. Typowym tego przykładem są bardzo poszukiwane obecnie konie miniaturowe.

Historia i pochodzenieEdytuj

Koń czystej krwi arabskiej.jpeg

Koń arabski

Konie gorącokrwiste pochodzą z Europy Wschodniej oraz Azji Zachodniej i Środkowej. Jedynym koniem absolutnie czystej krwi jest koń arabski. Wywodzi się od niego większość ras koni gorącokrwistych na świecie. Jednym z jego potomków jest koń pełnej krwi angielskiej, wyselekcjonowany także na bazie koni berberyjskich i koni brytyjskich. Niektóre konie z Iranu i Azji Środkowej dały także początek bardzo finezyjnym rasom, chociaż o czystość ich linii nie dbano w równym stopniu co w Arabii.

CharakterEdytuj

Konie gorącokrwiste są bardziej energiczne i mają żywszy temperament niż konie zimnokrwiste. Mają one energiczne chody i wyróżniają się inteligęcją i łatwością układania.

UżytkowośćEdytuj

Wśród koni gorącokrwistych można znaleźć rasy nadające się do wszystkich rodzajów wykorzystania koni. Biorą one udział w różnych typach zawodów zarówno westernowych, jaki i klasycznych. Są też często trzymane jako konie rekreacyjne i używane do nauki jazdy.

Rasy gorącokrwiste Edytuj

.............

Lista niedokończona. Jeśli znasz jakąś rasę gorącokrwistą której nie ma na liście wpisz ją, proszę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki