FANDOM

Konie Paso - konie tej dużej rasy dzielone są na rasę Paso Fino i Paso Peruano.

Konie Paso
Stallion Paso Fino
Paso fino, Paso Peruano
Typ Koń gorącokrwisty
Pochodzenie Kolumbia, Peru, Wyspy Karaibskie
Przeciętny wzrost 140-155 cm
Umaszczenie Wszystkie maści
Zastosowanie Pokazy, praca na ranczo i wyścigi konne

Trochę o nich Edytuj

Konie tej rasy zaliczamy do lekkich pięciochodów, i tak jak inne konie amerykańskie wywodzą się od koni hiszpańskich zdobywców. Niektóre z tych koni poruszały się töltem i ta cecha została zachowana u ras z Peru, Kolumbii, Karaibach. Paso Peruano pochodzą z Peru. Hodowla skupiona jest w Stanach Zjednoczonych. Paso Fino hoduje się głównie w Kolumbii. Zwierzęta te są lekiej budowy, potrafią poruszać się chodem o nazwie termino (rodzaj töltu). W termino koń wyrzuca przednie kończyny na boki. Zwierzęta trenuje się na drewnianej ścieżce tzw. fino strip, po to, aby słyszeć takt uderzeń kopyt, co bardzo pomaga jeźdźcowi w kontroli chodu konia. U peruwianśkiego paso może występować niepożądana genetyczna zdolność do poruszania się kłusem.

Wygląd Edytuj

Paso to konie o lekkiej budowie ciała. Mają proporcjonalną, suchą głowę z lekko wypukłym profilem i wysoko osadzoną szyją; zad ścięty; stromą łopatkę; i wydatny kłąb. Posiada wszystkie maści. Ich wysokość waha się od 140cm do 155cm.

Temperament Edytuj

Ogólnie mają żywy temperament. Czasem są nerwowe, co spowodowane jest próbami ich szkolenia - konie tej rasy często na siłę uczone są poruszać się chodem termino, często w drastyczny sposób.

Peruvian Paso Horses05:03

Peruvian Paso Horses

Konie peruano w termino. Lepiej widać w 1:14 :P

Użytkowanie Edytuj

Wykorzystywane są głownie do pokazów oraz pracy na ranczo. Dobrze sprawdzają się na wyścigach konnych, a także w jeźdźie pod siodło. 

Więcej z Fandomu

Losowa wiki