Fandom

Koniopedia

Kuc connemara

114stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Kuc connemara.jpg
Kuc Connemara - jedyna ocalała rodzima rasa irlandzka, kuc connemara, swoją nazwę zawdzięcza jałowym i górzystym terenom na zachodzie kraju, z których najprawdopodobniej pochodzi.

UżytkownośćEdytuj

Kuc connemara 2.jpg
Kuc connemara jest jednym z najlepszych skoczków wśród koni. Jest też niezwykle zręczny. Stosowany jest głównie do jazdy rekreacyjnej i w zawodach skoków. Najczęściej dosiadają go młodzi, dobrze rokujacy jeźdźcy, choć skrzyżowany z krwią angielska jest doskonałym wierzchowcem dla seniorów. Po za zawodami connemara można zobaczyć też na paradach.

jest idealnym wierzchowcem dla młodych zaawansowanych jeźdźców umiejących galopować.

Charakter Edytuj

To wytrwały, mało wymagający, łagodny, spokojny wierzchowiec o dobrym temperamencie, chwalony za inteligencję i czujne zachowanie w terenie.

WyglądEdytuj

Connemara jak na kuca jest duży, odznacza się mocną, ale nie krępą budową ciała i wyraźnymi cechami odziedziczonymi po koniach Iberyjskych. Szyję ma silnę, długą i elegancją; kłab dobrze zaznaczony; łopatki poprawne; klatkę piersiową szeroką i głęboką; grzbiet silny, czasami zbyt długi; zad lekko ścięty.

Więcej w Fandom

Losowa wiki