Fandom

Koniopedia

Quarter Horse

114stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Quarter Horse - rasa konia o bardzo dobrym, atletycznym umięśnieniu.

Historia Edytuj

Quarter.jpg

Izabelowaty quarter horse

Quarter Horse powstały z mieszaniny krwi koni hiszpańskich i importowanych z Anglii. Swoją nazwę zawdzięcza popularnym wyścigom na ćwierć mili organizowanym na ulicach osad. Rasa ta zyskała sławę, gdyż odznaczała się zwrotnością, spokojem, inteligencją i "wyczuciem bydła". Dziś opiekę nad rasą Quarter Horse, w celu popularyzacji i zachowania jej wzorca, sprawuje powstała w 1940 roku organizacja zrzeszająca hodowców American Quarter Horse Association z siedzibą w Amarillo w Teksasie oraz oddziały regionalne na całym świecie, również w Polsce. Konie rasy Quarter Horse cieszą się dużą popularnością, jako przydatne w równym stopniu do wyścigów, ale przede wszystkim do reiningu, trailu, rodeo i jazdy rekreacyjnej.

Wygląd Edytuj

Delikatna, o klinowatym kształcie głowa, małe uszy i duże oczy. Szyja prosta, nisko osadzona ze skąpą grzywą. Łopatki długie. Kłąb szeroki średnio zarysowany. Grzbiet mocny, klatka piersiowa głęboka i szeroka. Zad ścięty, długi, obficie umięśniony. Ogon osadzony nisko o skąpym owłosieniu. Kończyny mocne i suche, kopyta małe bez szczotek. Chody płaskie, galop niezwykle szybki na krótkich odcinkach. Duża zwrotność i wytrzymałość. Są to konie pojętne w szkoleniu i pracy. Występują wszystkie maści podstawowe. Osiągają wysokość 148 - 155 cm.

AmberDenver11.jpg

Quarter horse wykonujący Sliding Stop

Cechy Quarter Horse:

  • wzrost do 160 w klębie,
  • silne tylne nogi,
  • wyjątkowa wytrzymałość, szybkość,
  • barwa sierści: izabelowata (palomino), kasztanowata, gniada, kara, rzadko siwa,
  • osobniki srokate zaliczane są do Paint Horse (odłam rasy Quarter Horse),
  • charakter: spokojne konie, świetnie nadają sie pod siodło, do pracy z bydłem,
  • pochodzenie: geny koni hiszpańskich, mustangów i appaloosa.

Wykorzystanie Edytuj

Konie tej rasy wykorzystywane są przede wszystkim w jeździe wierzchem. Nadają się także do lekkich zaprzęgów.

Więcej w Fandom

Losowa wiki