Fandom

Koniopedia

Reining

114stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Reining - konkurencja jeździecka w stylu westernowym polegająca na jak najdokładniejszym przejechaniu schematu (zwanego w Reiningu Patternem). Cały przejazd wykonuje się w galopie, prowadząc konia jedną ręką. Reining jest często nazywany ujeżdżeniem w stylu western. 

Pattern spin.jpg

Pattern Spin

PatternyEdytuj

W Reinigu jest dostępnych 11 patternów. Wszystkie one składają się z tych samych elementów, wymienionych poniżej, ułożonych w różnej kolejności.

Koła - wykonywanie idealnie okrągłych kół w galopie. Rozróżnia się małe koła jechane powoli, oraz duże koła, przejeżdżane szybko.

Lotna zmiana nogi - wykonanie lotnej zmiany nogi na którą koń galopuje, dokładnie na środku.

Roll back - szybkie obrócenie na zadzie po uprzednim zatrzymaniu konia.

Spin - szybkie obroty konia na tylnej wewnętrznej nodze. Dobrze zrobiony koń nie powinien odrywać nogi od podłoża w czasie wykonywania spinu. Koń wykonuje 4 obroty w prawo i 4 w lewo - w niektórych schematach 4 i 1/4 w lewo.

Sliding stop - zatrzymanie konia z galopu, koń powinien pochylić zad, wyciągnąć szyję i prześlizgnąć się na tylnych nogach (im dalej tym lepiej). Właśnie do tej figury reinerzy zakładają swoim wierzchowcom ochraniacze na tylne nogi.

Cofanie - cofnięcie konia o minimum 3 metry.

Więcej w Fandom

Losowa wiki