FANDOM

Tiker

Kuc tinker

Tinker (koń cygański) - rasa kuca ogólnoużytkowego. Są to piękne konie o ciekawym umaszczeniu. Rasa ta jest wyrównana w typie. Jest to odpowiednia rasa dla początkowych jeźdźców, gdyż są one zazwyczaj miłe, łagodne i mało wymagające. Tinkery są ciekawskie, więc można się spodziewać, że będą ocierać się o kogoś kto będzie przebywać akurat na pastwisku. Mogą też zajrzeć do torby czy reklamówki. Kuce są niezawodne w użytkowaniu zaprzęgowym i wierzchowym.

WyglądEdytuj

Tinkery to kuce dochodzące do 135 - 150 cm wzrostu w kłębie. Najczęściej ma dużą głowę o lekko garbonosym profilu. Rasa ta nie jest wyrównana w typie. Głowa najczęściej duża, o lekko garbonosym profilu i długich uszach. Szyja mocna. Łopatki szerokie, długie często ustawione stromo. Kłąb słabo zaznaczony. Kłoda szeroka, beczkowata. Zad mocny, szeroki, często rozłupany, lekko ścięty. Solidne kończyny o krótkich pęcinach i dużych kopytach. Obfite szczotki pęcinowe. Bujna grzywa i obfite owłosienie ogona. Konie te najczęściej spotykane są w maści srokatej.

PredyspozycjeEdytuj

Kuce Tinker wykazują chęci i predyspozycje do skoków i galopu. Biorą także udział w takich konkurencjach na zawodach.