Fandom

Koniopedia

WKKW

114stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

WKKW Edytuj

Skrót od ,,Wszechstronny Konkurs Konia Wierzchowego."- Jeden z najbardziej widowiskowych sportów konnych wspierany przez Międzynarodową Federację Jeździecką (FEI). Jest to rodzaj sprawdzianu dla jeźdźca i konia. Muszą pokazać jak najlepsze doświadzczenie i sprawność. Konkurs ten trwa tylko 3 dni.

Są to:

  • próba ujeżdania
  • próba terenowa
  • próba skoków przez przeszkody
    Wkkw.jpg

Historia Edytuj

Współzawodnictwo podobne do współczesnego WKKW wywodzi się z tradycji wojskowej i znane było już przed 1902 rokiem, gdy w Paryżu rozegrano pierwszy taki konkurs. Składał się z kilku etapów: ujeżdżenia, steeplechase, biegu z przeszkodami, terenowego biegu płaskiego i konkursu skoków. Celem tych zawodów było zademonstrowanie zdolności, wytrzymałości i szybkości koni, jak również ich elegancji, a także zgrania konia z jeźdźcem. Po raz pierwszy zawody zostały rozegrane jako konkurencja olimpijska w roku 1912 w Sztokholmie, lecz do roku 1924 mogli w nich brać udział tylko oficerowie wojskowi w czynnej służbie. Zawodnicy cywilni zostali dopuszczeni w roku 1956. Kobiety zaczęły startować w zawodach w roku 1964 i współzawodniczą z mężczyznami.

Więcej w Fandom

Losowa wiki